خانه

چگونه استرس خود را در محیط کار کنترل کنیم؟

نویسنده مقاله:
استرس مربوط به شغل می‌تواند روی توان و بازده کاری شما تاثیر بگذارد و این تاثیر ناخوشایند حتی می‌تواند زندگی شخصی شما را نیز تحت الشعاع قرار دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنا براین آموزش چگونگی مدیریت و کنترل استرس در محیط کار می‌تواند به شما کمک کند که هم در منزل و هم در محل کار شرایط و احوالات بهتری داشته باشید و آرامش بیشتری پیدا کنند و درعین حال بازده کاری‌تان نیز افزایش یابد.
به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، کارشناسان کلینیک کلیولند در مقاله‌ای به چند راه کار مفید برای مدیریت استرس در محل کار اشاره کرده‌اند. این کارشناسان توصیه می‌کنند:
-‌ فهرستی از اولویت بندی کارهایتان تهیه کنید.
-‌ اگر کار زیادی به عهده شما گذاشته شده حتما این موضوع را با رییس خود در میان بگذارید.
- مشکلات مربوط به کار را در اداره رها کنید و آنها را با خود به منزل نبرید.
- در طول روز کاری حتما زمانهای کوتاهی را برای استراحت کردن بویژه زمانی که احساس استرس می‌کنید، در نظر بگیرید.
- همیشه میزکار خود را مرتب نگه دارید و یادداشت و لوازم اضافی را از روی آن بردارید.
- به طور منظم ورزش کنید و به قدر کافی بخوابید.

- وقتی کاری را خوب انجام می‌دهید برای خودتان پاداشی در نظر بگیرید.

 

فایل متن مقاله